lördag 1 mars 2014

Rosa

Rosa, ljusrosa, cerise stickande rosa, jag får liksom inte nog. Jag kan komma på mig själv ligga och fundera om jag har dom ljusrosa löparna kvar från vårt bröllop nedpackade någonstans..

 Jag suktar efter nya tavlor, i svart. I tjock bred ram. Så det blir en kontrast. En kontrast mot den kommande ljusrosa väggen i vardagsrummet. Svart möter det ljusrosa så det ljusrosa inte blir gulligull. Utan att det blir en tuff färg. Min rygg, mina fogar och resterande kropp ska bara ha ork att ställa mig på stegen och dra på  den där färgen och sukta efter välbehag. För färgen kommer bli ett välbehag att se på. Det vet jag. Ska bara hitta orken.
 Färgen är inne ja, men jag vet också att när jag väntade Bella då skulle mycket vara rosa, då målade jag väggar i hallen rosa. Chockrosa. Det blev faktiskt en bra effekt i den hallen. Just då. Är det ett graviditets tecken mån tro? Hade jag väntat en pojk hade allting varit limegrönt?




 
 
 
 
 
Mitt senaste fynd:
 
 
Lampskärmen. Ljusrosa, såklart. Övermysig belysning när man sitter och njuter.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar